♥ ♥ ♥ Velkommen ♥ ♥ ♥



mandag 2. august 2010

Verdens minste kjøkken






Tror jeg har bortimot verdens minste kjøkken !!!
Lite - MEN godt :-) Da vi kjøpte huset tenkte vi en stund på å bygge på, slik at vi fikk større kjøkken, med spisebord og dør, slik at kjøkkenet ble et eget rom. Men fant ut at dette ville bety en stor kostnad som vi gjerne kunne være foruten. Vi vurderte det slik at vi heller ville klare oss med det lille kjøkkenet og dermed sitte igjen med mindre lån :-) Her er faktisk veldig mye skapplass, og benkeplass!!
Men vi pleier å kalle det "en-manns kjøkken".
Det er blitt 6 år siden vi pusset opp nå. Syns det var kjempefint da...men hadde nok valgt annerledes nå. Nå hadde det blitt helt hvit innredning (denne er krem..selv om den ser hvitere ut i blits-lys) med helt lys benkeplate...eller helt mørk (tre-struktur). Og lyst gulv!!! Og andre fliser....syns disse var såååå fine da de var nye. Nå ville jeg heller valgt hvite, lys grå..eller helt mørkt grå. Ja, ja. Det blir nok ikke fornying på kjøkkenet med det første..


Spiseplassen er mellom kjøkkenet og stua.

Spiseplassen er også liten......men er hustes hjerte!
Her inntas måltidene, gjør barna lekser,  spiller vi spill sammen med barna innimellom. Det har blitt lest eventyr til kveldsmaten her og vi spiser klubb-middager og andre venne-middager her. dette er husets eneste spiseplass, og det er viktig for meg at her er både koselig (etter min smak da..) og praktisk, siden vi tilbringer så mye tid her. Har lagt min elsk på voksduker - til daglig!! Et must. HER BOR TO VOKSNE + 4 BARN = 6 ROTEKOPPER. På bildet er det (rynkete :-( ..ser det nå) voksduk fra Jysk.




Kjøpte sett med 2 løpere + 4 tøyservietter for 129,- på Skeidar. Lysmansjettene er fra Nille


6 kommentarer:

  1. VEEEELDIG lekkert og koseleg med herlege detaljar!

    Nattaklem frå Astrid♥

    SvarSlett
  2. Syns det kjøkkenet var kjempefint, jeg! Deilig med så mye skapplass.

    Så koselig at du likte idéen min med lavedelhjertene. Lavendelen har jeg kjøpt hos www.hildeheimdal.no. Men man kan sikkert tørke lavendel selv også...

    Ha en fortsatt herlig uke!

    Klem fra Jijji

    SvarSlett
  3. hei..takk for besøk på min blogg.kjempekoselig..lekkert kjøkken du har..klemmer fra åshild

    SvarSlett
  4. Hei, hei - og stor takk til deg for besøk!
    Hadde engang et lite kjøkken og det hender jeg savner det. Det var verdens beste arbeidskjøkken og med plass til bare én, ble det også arbeidsro. Det er jo ofte man gjerne skulle hatt ting litt annerledes, men så lenge ting fungerer og er så gjennomført fint som hos deg, får man vel være fornøyd!

    Tusen takk for innlegget om perselenstusj - visste ikke at det fantes! Det må vi jo bare teste ut! Skal bruke litt tid hos deg når jeg har anledning.

    Deilig August!

    SvarSlett
  5. Eg syns kjøkenet ditt var kjempefint eg! Masse benkeplass og skapplass er jo eit "must"!:) Og at der er berre plass til ein er jo positivt:) Jo flere kokker jo mere søl;)
    Mange fine detaljer og lekre bilder du viser:)
    Ha ein super kveld!
    Klem:)

    SvarSlett
  6. Kjøkkenet ditt er ikke såååå lite da;) Med hus så må man prioritere og innimellom velge noen mellomløsninger selv om man egentlig ønsker seg noe litt annet. Sånn er det vel for alle;)Synes uansett at kjøkkenet er lekkert og har bra med plass:)

    Fortsatt fin lørdagskveld:)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails