♥ ♥ ♥ Velkommen ♥ ♥ ♥



mandag 3. januar 2011

Patinering


Syns zink-spray gir et litt "dødt" inntrykk.
Har derfor begyndt å patinere gjenstandene med svart maling etterpå.
jeg bruker bare vanlig svart vannbasert veggmaling. Dette tar jeg på en fille, og gnir inn gjenstanden med. Det beste er egentlig å bruke en liten malerkost for å male det godt inni kriker og kroker, for så å gni det av.


Og lysestaken fant omsider sin plass i huset. Jeg kjøpte den på bruktbutikken (da var den i messing). Syns den var kjempefin.....men så passet den liksom ikke inn noe sted i huset.

Her får den stå inntil videre.

Og det blei en "sticker" i dette rommet også hehe...bra de lett kan fjernes når en blir lei.

Plast handtakene på kommoden fikk også nytt liv, da kommoden blei malt hvit.


Ha en fin ny uke

4 kommentarer:

  1. Olala, for en lysestake. Den ble virkelig fin!!
    Jeg har selv en bitte liten forkjærlighet for messing jeg da, men det må gjerne være gammel messing med patina. Sjeldent jeg finner noe slikt for å si det sånn. Bare sånn gult sjær.. blæ.

    Klem Madelén

    SvarSlett
  2. Lekker lysestake, det var et funn! :o) Og takk for tips om sinksprayen, nå kanskje jeg skal prøve meg og. Har kviet meg før nettopp fordi jeg syns gjenstanden ser "død" ut. :o)

    Kommoden ble kjempefin med "nye" håndtak!

    Ha en fin kveld videre.
    Klem Jenny

    SvarSlett
  3. Kjempenydelig lysestake, og ble mye finere enn bare å zinkspraye den:) Dette må jeg prøve ut også, takk for tips:)

    Ha en fin vinterdag:)

    SvarSlett
  4. Å! Så fint det ble!! :D Syns den passet kjempe godt ved badekaret! Hadde elsket et sånt badekar med en sånn lysestake til ;) Tenne lys og ta et varmt bad i denne kulda! :)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails