♥ ♥ ♥ Velkommen ♥ ♥ ♥



fredag 16. juli 2010

Skap før/etter


Det har bare knott på ene skapdøren. Det skal være slik, da  døra med knott holder den andre på plass. Jeg skulle jo helst sett at her var knotter på begge dørene for syns skyld, men ville så gjerne beholde de originale knottene..og tviler på at jeg finner en knott som ligner. Det er faktisk samme knottene, men ser at de ser mye lysere og blankere ut på før-bildet.



Dette har tatt mere tid enn jeg hadde planlagt. Det har vært mye venting; på at det skal tørke innimellom mange strøk med antiparasitt, maling, sparkling, maling igjen, frysing (av det som gikk i fryseren - for å ta livet av evt. mått). Og det har hatt mange navn...alt fra (gal-)skapet til (f...-)skapet hihi. Bestemte oss for å slå ut fyllingene i dørene. Og når jeg endelig skulle ha glass - hadde glassmesteren selvsagt ferie. Når han var tilbake...ja da rotet han bort ordren min. Men han ordnet det raskt, når han fikk målene på nytt :-) ikke kostet det mye heller. Tror jeg betalte 260,- for begge glassene.

Dette skapet har tilhørt min tipp-oldefar. Han bodde i huset som stod på tomta vår før Dette huset ble rivd da mine foreldre bygde "nye"-huset. Heldigvis tok de vare på alle de gamle møblene. Enkelte har blitt kasserte underveis, da de hadde gjordt nytten sin. Andre har jeg lagt min elsk på. Er bare en gammen grønn, rosemalt kommode igjen nå. Skulle gjerne hatt den, men tror jeg at jeg venter på at grønne  rosemalte ting er i vinden igjen...så har jeg litt tid på meg hehe. Den kan jeg bare ikke male over..





Så nå er endelig glassene limt inn med hvit silikon, to fingertupper plastret , og silikonen skal få tørke skikkelig til i morgen. Da!!! da skal det endelig opp.
Snille, kjekke handy-mannen min skruer det nok lett opp på veggen. ....og jeg kommer til å bruke resten av dagen til å fylle det og ommøblere inni det ca 100 ganger...og sikkert ikke bli fornøyd med bildene (jeg garantert tar) allikevel hehe.

Det har nok opprinnelig stått på en benk e.l. , men jeg har ingen ledig benk / underskap å sette det på. så da blir det festet på veggen...så får vi se hvordan det fyker av seg.



Ellers skal jeg prøve å sy hjerte (til lita nyfødt prinsesse). Har lett frem en gammel gardin og kjøpt bånd. Gleder meg til å prøve.

Håper dere får en flott lørdag

4 kommentarer:

  1. Så nydelig skapet ble:-)
    Ha en fin helg,
    klem Hege.

    SvarSlett
  2. hei.takk for koseli besøk på min blogg..skapet ble nydeli og nostalgisk..utrulig hva litt maling kan gjøre med ting..ha en fin kveld .klemmer fra åshild mari

    SvarSlett
  3. Sååååå fint skapet vart♥ Litt av ein jobb du har gjordt☺ Og so kjekt at du oldefaren din har hatt det☺

    God helg☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  4. For et nydelig skap !!!
    Heldige deg :)
    Flott blogg som jeg gjerne kommer tilbake til ;)

    Klem,Kari

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails