♥ ♥ ♥ Velkommen ♥ ♥ ♥



tirsdag 17. august 2010

Hektiske dager

Her går livet på høygir om dagene. Det er jobb, mange selskap hit og dit på ungene (.."å jul med din glede, og barn i august...".. ser ut som det må være noe i dette hehe!), fotballskole, organisering av unger som fortsatt har skoleferie...og tilvenning av minstemann i barnehagen.
Blir deilig nå når jeg skal ned i 60% stilling igjen! Full jobb og 3 unger + en tenåring i huset har vært i meste laget for meg hehe.


  Minstemann storkoste seg første dagene i barnehagen, da han var der mye ilag med pappaen...og bare etpar timer for dag.
Gradvis trekte pappa seg bort, og gradvis ble dagene lengre. 4 dager har han hatt tilvenning med korte dager.


Nå har imidlertid realiteten gått opp for han. Tror han tenker noe sånt som:..."er det meningen at jeg skal være her...resten av livet..? ....Undrer av og til på om det er nettopp dette de tenker når de blir levert til barnehagen. Stakkars små. Ikke lett når en ikke har tidsbegrep ennå, eller forstår at mamma eller pappa faktisk kommer tilbake etter en stund.
Men dette finner de heldigvis fort ut, og da har de aller fleste det helt flott i barnehagen :-)



 "Reflex" sine dresser er blitt min favoritt. Tåler veldig mye vann før det trekker igjennom, og god passform!


Ellers har jeg fullstendig merkedilla!!!! Nesten slik at det blir litt for mye av det gode. Tror jeg er bortimot verdensmester i å merke klær hehe. Det strykes på i øst og vest..Også på skolebarna sine klær (her er mye mere svinn enn i barnehagen, når det kommer til klær).  Disse merkene fra askeladden (Nei, jeg er ikke sponset - i tilfelle noen lurer hehe...)anbefaler jeg på det varmeste. de holder hva de lover - og sitter som fjell - vask etter vask. Ikke blir teksten vasket bort  heller.




Nå er sekken pakket og klar, etter foreskriften, med to par klesskift  hehe


..og nye sko er investert, i tilfelle våtere vær . Små føtter trenger også god omsorg.
Holder ikke ut å tenke på at kanskje poden fryser på føttene fordi han er våt eller har for trange sko.


4 kommentarer:

  1. Så fine bilder! Nydelig sekk altså, og herlig meldig til pappa`n! :-D Stakar, det er ikke alltid så lett å forstå.

    Min pode har begynt i 1. klasse i dag, mens eldstejenta begynte i 3. Tiden flyr, ja.

    Ha en fin dag videre.
    Mvh Jenny.

    SvarSlett
  2. Hehe.."vere her heile livet.." stakkar liten..men det går seg vel til:) Ariel skal begynne i barnehagen i januar. Då er ho 13mnd..pappaen skal ta tilvenninga..spent på det:)
    Fine bilder og innlegg!
    Ha ein nydeleg dag!
    Klem:)

    SvarSlett
  3. Takk for oppmuntrende ord! :) Og du har vel rett, det er ikke så ille. Kunne vært verre! ;) På den andre siden tror jeg at jeg kan få badet bedre. Hehe
    Min mor sier alltid "Jeg blir helt matt av deg! Ingenting kan vente og alt skulle helst vært gjort i går." Og det er vel noe i det. ;) Badet er greit nok, og slikt er ikke helt greit for meg. Da trives jeg ikke og leter etter løsninger, selv om jeg har lovet meg selv å vente med badene. Jeg er ikke så flink til å holde slike løfter, så det er vel ikke håp for at min mor skal slippe å bli matt på en stund. Hehe

    Spennende når ungene trer inn i en ny tilværelse, og det går seg nok til med barnehagen. De har det så fint der, lærer så mye, så snart blir nok også barnehagen en trygg del av tilværelsen.

    Stor klem

    SvarSlett
  4. Hei, og takk for kommentaren din. Zinkhusa/lyshusa har jeg kjøp på Bohus. Og de kostet ikke all verden heller. =) Toppers vettu!

    Ha en fin dag videre.
    Klem Jenny

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails